2008. december 15., hétfő

Mézeskalács

Ezt a receptet az általános iskolai tanító nénimtől kaptam, amikor 4. osztályban közösen sütöttünk mézeskalácsot karácsony előtt.
Itt még díszítés előtt látható,mindenkinek a fantáziájára bízom, hogy hogyan dekorálja.

Hozzávalók:

76 dkg liszt,34 dkg cukor, 2 evőkanál szódabikarbóna,kevés őrölt fahéj, 10 szem porrá tört szegfűszeg, 5 dkg margarin, 4 egész tojás, 4 evőkanál méz.
Ezeket jól összegyúrjuk.A tésztát kicsit hagyjuk pihenni,majd 3 mm vékonyra nyújtjuk.
Kiszaggatjuk,megkenhetjük a tetejét tojás sárgájával ( én ezt most kihagytam) és kikent,kilisztezett sütőben világosbarnára sütjük.

Én cukormázzal szoktam díszíteni.
1 tojás fehérjét 12 dkg porcukorral összekeverjük, én egy kis zacskóba szoktam tölteni aminek a sarkát levágom és azzal dekorálom a mézeskalácsokat.

Ha kész fémdobozba rakom...eddig még mindig puha és ehető lett.

Nincsenek megjegyzések: