2012. március 8., csütörtök

Hagymás és kolbászos pogácsa


Hozzávalók:

1 kg liszt
50 dkg margarin (én most felesben használtam margarint és zsírt)
2 ek só
2 tojás
1 dl tej
1 nagy doboz tejföl (bőven elég a 375 g-os)
5 dkg élesztő
csipet cukor

+ tojás a tetjének kenéséhez

A hagymáshoz kevés olaj vagy margarin és 3-4 fej lilahagyma kell.
A kolbászoshoz egy kis szál kolbász (10-12 dkg) kell.

A tejet meglangyosítottam, beleszórtam a cukrot, majd belemorzsoltam az élesztőt.  A margarint/zsírt elmorzsoltam a liszttel, majd belekevertem a sót, a tejfölt, a tojásokat és a kissé felfuttatott élesztőt .A tésztát összegyúrtam,  hűtőbe tettem két órára.
Kb 7 dkg zsírt felolvasztottam, majd a kockára vágott lilahagymát lassú tűzön megsütöttem benne ,langyosra hűtöttem.
A tésztát lisztezett deszkán vékonyra nyújtottam, majd a hagyma háromnegyedével megkentem.
Ezután hajtogattam. A tészta felső harmadát a középső harmadra hajtottam, majd az alsó harmadát ennek a tetejére. A maradék hagymát ekkor kentem a tésztára.Újra összehajtottam és fél órát még pihentettem.
Aztán ujjnyi vastagra nyújtottam, berácsoztam a tetejét,kiszaggattam,megkentem tojással,megszórtam sajttal is és10-12 perc alatt megsütöttem.
A kolbászossal ugyanígy jártam el,csak ott nem sütöttem előre a kolbászt.

3 megjegyzés:

Éva írta...

Guszta és finom lehet a hagyma és kolbász biztosan jó tartalmas ízt ad neki. A recepted leírása hol található?

Reni írta...

Köszönöm Éva!
A receptet pótoltam.

Unknown írta...

Nagyon guszta és tetszik a recept.Ma kipróbálom így Szilveszter napján. :) Megírom majd hogy sikerült. :)