2009. február 24., kedd

Fánk


Ez az első igazán önálló fánkom!
Eddig általában én összedolgoztam ,Anyu meg sütötte,de most minden lépés az enyém volt...sőt még Milán is besegített:))

Ezt a receptet Mian konyhájában láttam és próba szerencse nekiálltam!
Nem csalódtam!!!

Hozzávalók:
50 dkg liszt,5 dkg olvasztott vaj,2 tojás sárgája, 1 ek rum,késhegynyi só,
2 dl tej, 3 dkg élesztő,1 ek porcukor.

A langyos tejbe belemorzsoltam az élesztőt és beletettem a kanálnyi cukrot, és felfuttattam.
Összedolgoztam a hozzávalókat,és meleg helyen letakarva kelesztettem.Kiszaggattam egy pohárral,mert nagy pogácsa szaggatót nem találtam, és tovább kelesztettem még egy picit.
Forró olajba tettem és kisütöttem.
Porcukorral megszórtam és természetesen baracklekvárt is ettünk hozzá!

2 megjegyzés:

JD írta...

Csodaszép! :)

Ancsika írta...

Olyan, amilyen a nagykönyvben! Ügyes vagy! :)