2013. augusztus 23., péntek

Fehér kenyér

Elkapott a kenyérsütési láz engem is.
Limara receptjei kezdőknek is tökéletesek.
A lázban szerepet játszott az is,hogy a 20-i Nők lapjában is Limara és néhány receptje volt olvasható.
Nekem az első így sikerült:

Panaszra okom nincs,az utolsó morzsáig elfogyott.

Az alábbiakban olvasható Limara receptje és az amit változtattam rajta,mert nem volt itthon ez-az :
  • 2,7 dl víz (0,7 lehet tej)
  • 2 csapott tk. só
  • 2 ek. olaj
  • csipet aszkorbinsav (kihagyható,én kihagytam,mert nem volt itthon)
  • 2 ek. burgonyapehely (elhagyható,szintén nem volt itthon)
  • 20-25 dkg öregtészta
  • 20 dkg fehér tönkölyliszt (vagy BL 80 liszt)
  • 30 dkg BL 80 liszt
  • 1 dkg friss élesztő
A liszt nálam most teljes mennyiségben (azaz 50 dkg ) sima BL 55-ös liszt volt.
Sikerült így is,tehát ne szegje kedvét senkinek,ha nem áll a polcon neki sem otthon BL 80-as liszt :)

A hozzávalókat összegyúrtam és hagytam letakarva a duplájára kelni,nem árt neki ha 20 perc után átforgatjuk kicsit.Kelés után lisztezett deszkán megformáztam,és sütőfóliával bélelt római tálba tettem,rátettem a tetejét és hagytam megint kb. a duplájára kelni.Aztán bevágtam jó éles késsel 3-4 helyen és a tetőt rajta hagyva még hagytam 20 percet kelni.
220-230 fokos sütőben kb 55 percig sütöm, és csak az utolsó 10-15 percre vettem le a római tetejét,hogy szép színt kapjon a kenyér.
Rácson hagytam kihűlni és vízzel spricceltem le a tetejét,hogy minél ropogósabb legyen a kenyér.



Nincsenek megjegyzések: