2009. március 30., hétfő

Rumos-diós torta


Ezt a tortát sütöttem Anyunak!
Ő nagyon szereti a diós sütiket,ezért esett a választásom erre a tortára.
Nagy sikere volt,mert még Öcsém is 2 szeletet evett,pedig ő nem is nagy édességes.

Hozzávalók a tésztához:

5 db tojás
18 dkg cukor
18 dkg darált dió
10-12 dkg liszt
1/2 cs sütőpor
1 db citrom leve és reszelt héja

Hozzávalók a töltelékhez:

10 dkg darált dió
50 ml tej
10 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
20 dkg margarin
10 dkg málna vagy ribizlilekvár
50 ml rum

A tojásokat szétválasztottam.A sárgáját alaposan elkevertem a porcukorral ,beletettem a citrom héját és levét,a darált diót és a lisztet,a sütőport,majd a tojásfehérjéből felvert kemény habot is óvatosan belekevertem.A tésztát egy kivajazott belisztezett tortaformába öntöttem és előmelegített sütőben 160 fokon sütöttem.A kész tortalapot hagytam kihűlni.Az eredeti recept szerint 3 fele kellene vágni, én most csak 2 fele vágtam.
A töltelékhez a margarint habosra kevertem a cukorral,a vaníliás cukorral,a langyos tejben megáztatott diót belekevertem és simára kevertem.
A lekvárt elkevertem a rummal és megkentem vele a tésztát,majd rákentem a diós tölteléket is.Annyit tettem csak félre amivel a torta szélét megkentem.Rátettem a másik tortalapot .
Megkentem a szélét a diós krémmel és cukormázzal megszórtam.A torta tetejére meg csokit olvasztottam gőz fölött és szépen elsimítottam.Díszítésnek most smarties golyókat használtam.

1 megjegyzés:

haNa írta...

Gyors vagy, köffenet!!! :))) A kekszek is fent vannak már. :)