2009. március 28., szombat

Mákos guba


Hmmmmmmmm de fincsi lett:)

6 személyes adagot készítettem,igaz csak 4-en vagyunk ... de ismerve Apa étvágyát jobbnak láttam nagyobb adaggal csinálni.
Életemben először csináltam,nem is értem miért.Nem is drága,nem is bonyolult és nem is sok idő amíg elkészül.

Hozzávalók ( 6 adaghoz) :

6 kifli
4,5 dl tej
4 dkg vaj
7,5 dkg darált mák
7,5 dkg porcukor
4 ek méz
1 citrom reszelt héja
1 rúd vanília (én ezt vanília aromával helyettesítettem)

Egy jénait kivajaztam (a tepsi is jó hozzá) , a kifliket felkarikáztam.
A vajat, a tejet, a mézet és a vaníliát egy edénybe tettem és felforraltam.
Miután felforrt leöntöttem vele a kifliket,ügyelve arra,hogy mindenhova jusson,jól átforgattam azért,hogy a kiflik jól beigyák a tejet.
Összekevertem a mákot és a porcukrot,belereszeltem a citrom héját és rászórtam a kiflikre és jól átkevertem.
Az előre kivajazott jénaiba(vagy tepsibe) tettem és előmelegített sütőben kb. 15 percig sütöttem.
Apa egy kis lekvárt is tett a tetejére...én csak úgy natúrban ettem.

Nincsenek megjegyzések: