2009. június 12., péntek

Krokodil

Áronnak ez lett a meglepetés vacsora miután sikeresen befejezte az 1/c osztályt!
Nagyon örült neki...és nem csak Ő:) A feje kicsit nyomi lett sütés közben, de azért elfogyott ám!

Így nézett ki belülről!

Hozzávalók:

50 dkg liszt
10 dkg tejföl
0,5 dl olaj
2,2 dl tej
2,5 dkg élesztő

cukor
tojás

Töltelék lehet bármi amit szem-száj megkíván.Nálunk most csirkesonka,vékony kolbászkarikák,lilahagyma,főtt tojás, kukorica és reszelt sajt volt.

Összegyúrtam a hozzávalókat,kelesztettem,téglalap alakúra nyújtottam és némi tésztát félretettem a lábaknak,meg a szemeknek.
A tölteléket a téglalap középső részére halmoztam,a két szélén bevagdostam a tésztát kb 2 cm-es csíkokra és ezeket hajtogattam rá hol egyik, hol másik oldalról.A farok résznél és a fej résznél nem tettem tölteléket,hogy formázható legyen.Tettem rá szemeket és hozzátapasztottam a 4 lábat is.Sütőpapírra tettem már a formázás megkezdése előtt és csak átemeltük a tepsibe sütés előtt...és megkentem egy tojással az egész krokit.
25-30 perc alatt szép barnára sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: