2010. augusztus 15., vasárnap

Kovászos uborka


Még SOHA nem csináltam...pedig szeretem.
Most nekivágtam péntek 13-án...ma letelt a 3 nap, így kóstolásra került a dolog...így már le merem írni...mert finom lett.

Az üveg aljára került egy csokor kapor, 2 gerezd fokhagyma...majd következtek a negyedekre vágott (az egyik végén nincs vágás-így marad egyben) uborkák miután alaposan megtisztítottam őket.A tetejére egy TISZTA mosózsákba raktam a zsemlét mert nekem épp az volt itthon (bár a kenyér a tuti minden recept szerint).Aztán elkészítettem a levet...forró vízben feloldottam az 1 púpos evőkanál sót, öntöttem hozzá 1 teáskanál ecetet...és a már langyos levet ráöntöttem az uborkára, úgy , hogy a zsemlét (kenyeret) is ellepje.
Letakartam egy kistányérral...aztán kitettem az erkély napos oldalára.
2-3 nap után fogyasztható!
A levet leszűrtem és visszaöntöttem, majd betettem az üveget a hűtőbe!

Nincsenek megjegyzések: